“רק נתן את הרישיון”: תביעה על סך 1 מיליון שקל הוגשה נגד שי טרוצמן וחברת טריידר

אחרי שפעלו יחדיו על מנת לשווק זני קנאביס חדשים, הסתכסכו עדן ברגרין ושי טרוצמן עד שהבוקר הגיש ברגרין תביעה על סך יותר מ-1 מיליון ש"ח נגד טרוצמן. לטענתו, טרוצמן חייב לו תגמולים על שיווק ומיתוג זנים והחזר הלוואות בסך מאות אלפי שקלים

תביעה על סך 1,018,482 ש”ח הוגשה נגד שי טרוצמן, מנכ”ל אתר JDATE לשעבר שנכנס לאחרונה לפעילות בתחום הקנאביס הרפואי באמצעות חברה בשם טריידר אקספרס דילס בע”מ שבבעלותו. טריידר, גם היא נתבעת בתיק, הינה בעלת רישיון עיסוק בקנאביס ללא מגע (“רישיון קונסטרוקטיבי“) באמצעותו מתווך טרוצמן עסקאות בענף.

התובע, עדן ברגרין, טוען כי הוא הבעלים של חברה בשם ע.ביר גרין בע”מ המפעילה לדבריו “מועדון ייחודי המציע למטופלים בעלי רישיון שטח בו הם רשאים לצרוך את תרופותיהם”. לטענת ברגרין, “הכנסות ע.ביר גרין בע”מ הן בין היתר משיווק ומכירת שטחי חסות בשטח המועדון, אותן היא מציעה לחברות בעלות רישיון ייצור והפצת קנאביס רפואי”.

לדבריו, שיתוף הפעולה בינו לבין טרוצמן נבע מכך שחברתו של טרוצמן הינה בעלת רישיון שמאפשר תיווך עסקאות בתחום הקנאביס אך מצויה במצב כלכלי לא טוב, ללא מקורות מימון, ידע שיווקי וקשרים עם מגדלים, בעוד שהוא, ברגרין, וחברתו, הם כן בעלי מקורות מימון, מומחים בשיווק, מקושרים לחברות בתחום ומפעילים מועדון מטופלי קנאביס עם שטחי פרסום למוצרי קנאביס בשטח המועדון, אך ללא רישיון עיסוק בקנאביס.

עדן ברגרין שי טרוצמן
שיתוף הפעולה הפך לתביעה – עדן ברגרין ושי טרוצמן

לטענת ברגרין בתביעה, שיתוף הפעולה בין הצדדים החל בשנת 2022, במסגרתו ברגרין וחברתו העמידו שורה של הלוואות לטרוצמן וחברתו בסך של יותר מ-1 מיליון ש”ח שלא הוחזרו. בנוסף, ברגרין טוען שטרוצמן לא העביר לו תמלוגים בסך מאות אלפי שקלים שהוא היה כביכול אמור לשלם לו בגין עסקאות שיווק של זני קנאביס.

במקרה הראשון ברגרין תיווך לדבריו בין טרוצמן לבין חברת טוגדר פארמה, בעלת מתקן גידול, לצורך ייצור זן בשם “ויקוש (V-Kush)“. הצדדים סיכמו כי טרוצמן, שהינו כאמור בעל הרישיון לתיווך עסקאות בתחום הקנאביס, הוא זה שיהיה חתום מול טוגדר, אך שבפועל ברגרין הוא זה שיקבל בעקיפין את עיקר התמורה (67%) מטוגדר בעבור מכירת זן זה בשוק.

העסקה השנייה בין הצדדים היתה לזן נוסף בשם “קיו (Q)“. לטענת ברגרין, הוא זה שתיווך ושידך בין טרוצמן לבין חברת קנאביס אחרת בשם פלאנטק מדיקל, בעלת מתקן גידול, שייצרה את הזן החדש וקיבלה תמורתו 10 ש”ח לגרם. גם בהסכם זה נקבע בין הצדדים כי התקבולים ממכירות הזן Q יתחלקו באופן דומה לעסקת וי-קוש, כלומר 67% מהתמורה שפלאנטק תשלם לטרוצמן יועברו לברגרין.

לטענת ברגרין, הוא תיווך את העסקאות בפועל, מימן מכיסו את המיתוג, את הפרסום בשטחי המועדון, את אנשי השיווק לממכר המוצרים וכו’. לדבריו, בהתאם למידע שקיבל, המכירות של הזן V-Kush הסתכמו בסך של 540,000 ש”ח, כך שהוא אמור לקבל 360,180 ש”ח מתוכם, והמכירות של הזן Q הסתכמו בסך ל 150,000 ש”ח כך שהוא אמור לקבל 100,500 ש”ח מתוכם.

ההתכתבות שהובילה לפיצוץ? עדן ברגרין ושי טרוצמן בסכסוך משפטי
ההתכתבות שהובילה לפיצוץ? עדן ברגרין ושי טרוצמן בסכסוך משפטי

“כל התפרחת של מותג Q, קרי 46 ק”ג, נמכרה במהירות מסחררת כתוצאה מעבודתי,” טוען ברגרין בתביעה. “למעשה, מלבד השימוש ברישיון של טרוצמן וטריידר אקספרס דילס לצורכי הפצה ושיווק, הם לא עשו מאום לטובת המיזם, שמומן כולו מכספי”.

בתגובה ששלח לו טרוצמן בחודש שעבר נכתב: “השקעתי בחברה ולא קיבלתי בחזרה… אני רוצה ממך הסכם כולל… לכל אחד היה תפקיד והחלק שלי היה 33%, ולמה? בגלל שכל הרעיון היה לבנות מותג שיהיה שווה ערך בלי קשר לפלאנטק, כי זה הכסף ובשביל זה אתה חייב חברה עם רישיון אחרת אתה רק עושה שיווק”.

ברגרין מבהיר כי הוא אמנם כן קיבל במהלך שיתוף הפעולה בין הצדדים סך של 389,098 ש”ח מטרוצמן, אך מסביר כי מדובר בתשלום שאמור היה להיות החזר עבור חלק מהלוואות בסך מצטבר של 946,900 ש”ח שהוא נתן, ולא התמורה עבור עסקאות ויקוש וקיו.

לבסוף טוען ברגרין כי “בדיעבד התברר שטרוצמן וטריידר אקספרס דילס הוליכו אותי שולל כדי לגזול את כספי, מרצי, משאביי ומקורותיי, תוך שהם מנצלים את טוב ליבי כדי לחלוב ממני עוד ועוד ללא שובע, למעלה ממיליון ש”ח”.

כזכור, רק לפני כשלושה חודשים טרוצמן הגיש בעצמו תביעה אחרת על סך 1.4 מיליון ש”ח נגד חברת הקנאביס מדיקיין שהתפרקה, לאחר ששיתוף הפעולה בין הצדדים עלה על שרטון. למעשה, מדובר במקרה דומה שעסק בשיתוף פעולה בין טרוצמן וטריידר אקספרס דילס לבין מדיקיין לצורך הפצת זני הקנאביס טקסס (Texas) ואל-דוראדו (El Durado), שדי במהרה כשלו במכירות וירדו מן המדפים.

כתב הגנה בתיק החדש טרם הוגש. שי טרוצמן וחברת טריידר אקספרס דילס טרם מסרו תגובה לפרסום.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר